A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Okosotthon címmel gyerekeknek szóló portált indított, ahol játékos formában tanulhatnak az energiatakarékosságról. A továbbiakban nézzük meg, hogy megfelel-e a jó e-learning kívánalmainak az Okosotthon.
- A téma választás jó, mindennapokhoz köthető és gyakorlatorientált. A tanácsok hasznosak, a hosszuk is megfelelő, se túl hosszú, se túl rövid.
- A szövegezés néhol nehézkes, sok a szóismétlés, és a régies nyelvhasználat.
- A grafika kedves, bár a szereplők és a házikó szeme ijesztő méretűre sikerült. A betűtípus választás azonban nem szerencsés, nehezen olvasható, inkább dekorációs célra használható ez az írott font.
- A narráció vontatott, darabos és egysíkú, mintha szoftverrel generálták volna.
- Ha jó helyre kattintok, egy olyan elemre, amivel pénzt spórolhatok meg, akkor az adott elemmel is változás történik, illetve a képernyő szélén, a perifériámon is felugrik egy kismalac a pénz számlálójával, jelezve, hogy mennyit spóroltam. Ez azt eredményezi, hogy két helyre szeretnék egyszerre figyelni, így jó eséllyel mind a két változásról lemaradok. Sokkal szerencsésebb lett volna a malacot közvetlenül a tárgy mellé tenni.
- Kattintáskor a malac mellett egy szövegbuborék is megjelenik a felolvasott szöveggel. Ha a hang be van kapcsolva, felesleges kiírni ugyanazt, főleg nem a perifériára. Csak akkor aktiválnám a szövegdobozt, ha a hang ki van kapcsolva, és akkor is sokkal közelebb az adott tárgyhoz.
- Sokszor nehezen találtam meg minden kattintani valót, érdemes lett volna egy tipp gombot berakni.
- A játék végén lehetne valami tényleges következménye a spórolásomnak, most csak egy teleírt szöveges oldalt kapok.